Facebook pixel

Wild Taiga ottaa käyttöön kotimaisen Doerz-elämysalustan

14.4.2021

Uusi varauspalvelu tuo matkailuyrittäjille apua haastavana aikana

Elämystalous vetää matkustusrajoituksista huolimatta. Nyt jos koskaan on aika panostaa matkailumarkkinointiin ja tukea paikallisia pienyrittäjiä erityisesti myynnin saralla. Näin uskoo matkailuyhdistys Idän Taigan kv-yhteismarkkinoinnista vastaavan Wild Taiga Online-hankkeen projektipäällikkö Jaana Keränen.

– Yhdistyksemme jäsenyritykset saavat kauttamme käyttöönsä kotimaisen Doerz-myyntialustan. Doerz mahdollistaa paikan päällä tapahtuvien elämyspalvelujen lisäksi myös virtuaalisten matkailutuotteiden myynnin, kertoo Keränen.

Alusta lanseerataan virallisesti 14.4.2021 vain muutaman viikon rakennusvaiheen jälkeen. Kesän matkailukautta odotetaan toiveikkain mielin.

– Meille oli tärkeää toimia nopeasti, jotta pääsemme käsiksi heti kesäkauden alkuun. Voimme vain arvailla kansainvälisten matkustusrajoitusten tulevaisuutta, mutta kotimaanmatkailussa on tiedossa varmuudella vilkas kesä.

Autenttisuus on matkailun suuri trendi ja Wild Taigan vahvuus

Doerz on verkkopohjainen elämysalusta, joka on käytössä jo yli 80 kunnalla ja kaupungilla. Kansainvälisiä yleisöjä puhutellaan kuudella kielellä kahdeksassa maassa. Alustan kautta välitetään sekä pienyritysten että yksityishenkilöiden tarjoamia aktiviteetteja.

– Paikallisuus ja autenttisuus ovat jo pitkään olleet matkailun nousevia trendejä. Korona on vienyt kehitystä entistäkin paikallisemmaksi. Perusasiat ovat silti pysyneet samoina. Niitä ovat uteliaisuus uutta kohtaan ja kaikkien meidän sisäsyntyinen tarpeemme luoda tarinoita, toteaa Doerzin perustaja ja toimitusjohtaja Tomi Virtanen.

– Wild Taigan alue Kuhmossa ja Suomussalmella on uniikkia matkailuseutua, jonka luontokohteissa suomalaisetkin pääsevät kokemaan elämyksiä, joihin heillä ei omalla kotiseudullaan ole mahdollisuutta. Näen alueessa valtavan potentiaalin ja uskon voivamme avata paikallisille elämystuottajille ovia uusien asiakkaiden luokse. Doerz soveltuu live-elämysten lisäksi mainiosti myös virtuaalisten tuotteiden myyntikanavaksi, sanoo Virtanen.

Samaan aikaan alustajulkistuksen kanssa lanseerataan myös Wild Taigan ja Doerzin markkinointikampanja, jolla tavoitellaan tulevan kesän kotimaisia kävijöitä.

– Yhteistyön kautta pystymme takaamaan alueen yrittäjille sellaista monikanavaista näkyvyyttä, johon moni heistä ei omilla resursseillaan pystyisi. Tehtävämme on juuri tällaisin tavoin auttaa matkailuyrittäjiä keskittymään omaan työhönsä, summaa Keränen.

Koronarajoitusten väistyttyä Doerzin avulla pystytään puhuttelemaan myös kansainvälisiä yleisöjä. Kun rajat avautuvat, Suomi on vahvoilla ja laadukkaista elämyksistä ollaan valmiita myös maksamaan.

Lue lisää: www.doerz.com/wildtaiga

 

Wild Taiga summer